Webb, visuell identitet

På många sätt skiljer sig Magnentus från övriga i fastighetsbranschen. Det är ett företag som alltid strävar efter att hålla hög standard, tidsenlig design och arkitektur - och som samtidigt är väldigt lokalt och personligt.

En av våra utmaningar var att spegla kärnan i Magnentus i en helt ny webbplats och att skapa ett uttryck som kommunicerar hög kvalité och stort designfokus, samtidigt som den behövde vara tydligare, enklare och skapa snabba vägar till rätt information för hyresgäster och intressenter. Även ett lätthanterligt administrationsverktyg var ett krav.

Besök webbsidan
Uppdragsgivare
Magnentus
År
2018
Vår roll
Visuell identitet UI/UX-design Utveckling
Samarbetspartner
Happy Norrköping

Färger

Färgpaletten består av gråa toner med inslag av en brun kopparfärg. Den bruna färgens främsta syfte i digitala kanaler är att skapa liv i interaktiva element som knappar, länkar och formulärfält.

#343434
#717273
#DADBDC
#A97348
#D1B5A0

De vertikala linjerna är inspirerande av skisstreck från arkitektritningar. Layouten blir mer inboxad, men samtidigt när texter, bilder och element ej förhåller sig till linjerna skapas en asymmetri och dynamik. Allt detta i kombination med subtila rörelser och animationer.

Typografi

Designen ämnar att spegla arkitektur från olika tidsepoker, och här blir typografin ett kraftfullt verktyg.

Headline - Freight Big Pro Bold
Body - Gotham Book & Bold
Nästa projekt

Kolmårdens djurparks karta